Є лише одна поважна причина запізнитися на роботу – зайти до школи.
Ср, 27.11.2024, 17:41
Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 119 Харківської міської ради Харківської області
 Визнана атестованою з відзнакою із загальним коефіцієнтом результатів діяльності 54,13 (високий рівень)
| RSS
Головна » Статті » Сторінка психолога

Конфлікт із учителем
Головне в житті дитини, яка вчиться, - це взаємини не тільки з однокласниками, а й з учителями

Як реагувати на зауваження й оцінки? Як поводитися з викладачем не тільки дитині, а й самим батькам?
Ці й інші запитання ставлять у глухий кут недосвідчених мам і тат, а також дітей, які щойно почали життя учня. Найчастіше доводиться зіштовхуватися з конфліктами, пов'язаними з нерозумінням однією стороною іншої. Конфлікти з учителями
Причиною конфліктів у школі може стати акселерація (прискорення росту й фізичного розвитку дітей у порівнянні з попередніми поколіннями), тому що вона не стільки прискорює загальне дозрівання організму, скільки підсилює його дисгармонію із соціальним дозріванням і пришвидшує протікання підліткової кризи.
Це ускладнює правильне виховання дітей. Педагогам стає все важче розуміти і внутрішній стан, і потреби учнів, спілкуватися з ними, управляти ними. Тому виникають конфлікти.
Занадто жорстке або занадто лояльне ставлення до учнів викликає реакцію протесту, тому що в підлітковому віці діти оцінюють у вчителя насамперед людські якості. Він повинен розуміти своїх учнів, вести за собою, ставитись до них із повагою тощо.
Також змінюється ставлення й до навчання. Навчання сприймається як підготовка до дорослого життя, і тому вчитель (головне джерело інформації!), на думку підлітків, повинен зрозуміло, доступно пояснювати матеріал. На цьому ґрунті теж можуть виникнути протиріччя. Ідеальний учитель
Подібно до батьків, учитель у свідомості підлітка - має владу, тобто такий, котрий розпоряджається покараннями й заохоченнями, авторитетне джерело знань у певній сфері - мусить стати товаришем і другом. На їхню думку, ідеальний учитель - це людина, в якої:
1. Є здатність до розуміння, емоційного відгуку; є сердечність, тобто в учителі хочуть бачити старшого друга.
2. Професійна компетентність, рівень знань поєднується з якістю викладання.
3. Присутнє вміння справедливо розпоряджатись даною йому владою.
Але, природно, усі якості поєднуються в одній особі не так часто. Тому виникають конфлікти. Такі конфлікти, як установлено психологами, у віці від 13 до 18-ти років неминучі та нормальні. Без них не обійтись. Головне, щоб вони не переростали у «війни», «революції» та щоби адекватно оцінювались. Найпоширеніші конфлікти
Конфлікт непокори. Підліток відмовляється виконувати ті чи інші вимоги. Часто такі, котрі рік тому не викликали такої реакції. Відмовлення може бути висловлене словесно чи діями. Пов'язано це, мабуть, з бажанням обстоювати свою думку - нехай іноді безглуздим способом.
Конфлікт єдності. Підліток поступає так, як прийнято в середовищі однокласників. Сам би він так не поводився, якби не страх виглядати «слабаком», «мамієм», «ганчіркою».
Конфлікт лідерства. Підліток бачить у вчителі конкурента у класі. Він намагається не втратити авторитет.
Конфлікт нелюбові. Відбувається тоді, коли до вчителя ставляться без поваги. Знають, що його можна вивести із себе. Спеціально влаштовують такі ситуації, щоб учитель утратив терпіння.
Учителі, знаючи, що у віці 13-18 років підлітки можуть поводитись подібним чином, найчастіше знаходять вірне рішення. У цьому їм допомагають шкільний психолог і методична література. Якщо ви довідались про конфлікт з учителем
Не лайте дитину, довідайтесь, у чому справа. Ніколи не обговорюйте з дитиною недоліки вчителя. Краще поясніть, як важко йому працювати, указавши цим на те, що вчитель така ж людина, як і всі інші, і може втомитись і бути роздратованим.
Поговоріть з учителем без претензій, швидше за все, разом вам легше буде знайти вихід.
Не запускайте ситуацію. Не чекайте, коли полум'я конфлікту зачепить адміністрацію школи. Розв'яжіть ситуацію на самому початку. Що значить перша зустріч дитини з учителем? І коли вона повинна відбутись?
Це дуже важливий момент і для дитини, і для батьків, і для самого вчителя. Те враження, яке зробить учитель на дитину, і те, як дитина себе покаже в цьому - дуже хвилюючому для неї - моменті, може потім позначатись на їхніх взаєминах.
Знайомство повинно відбутись до першого вересня. За час, що залишився, можна просто сходити познайомитися за кілька днів до початку занять.
Щоб уникнути конфліктів і неприємних ситуацій, краще готуйтесь до них заздалегідь. А вирішувати проблеми, що виникли з учителями, бажано делікатно.
Категорія: Сторінка психолога | Додав: kharkovsc119 (16.01.2010)
Переглядів: 1243 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
ВАЖЛИВО!


Міні-чат
500
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
 
http://ne-gnevi-boga.at.ua/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Архів записів

Просмотреть Без заголовка
на карте большего размера


Категорії розділу
Мої статті [3]
Для батьків [11]
Для учителів [8]
Для учнів [9]
Сторінка психолога [12]
Сторінка медичної сестри [2]
Copyright MyCorp © 2024